Ibu Menyusu Demam Selsema?

Teks Oleh: Anne Ilani



Sekarang baby Refa sudah berumur tiga bulan 27 hari.

Ibu dah lama habis tempoh berpantang. Jangan diikut cara saya ya. Saya berpantang makan, 45 hari sahaja. hihi. Selepas tamat 45 hari, saya makan semua yang saya suka. Termasuklah aiskrim. Saya memang suka aiskrim. Ais krim coklat yang lemak, manis, pahit memang boleh menghilangkan stres saya.

Institute of Psychiatry di London menyatakan hanya satu sudu aiskrim boleh membuatkan seseorang individu itu GEMBIRA sepanjang hari. Kajian mendapati rasa sejuk aiskrim juga mampu membantu masalah pelupa dan menguatkan gigi.

#iSihatFebruari2015
Wink wink. Haha

Al kisahnya, dua hari lepas saya makan ais krim coklat.
Sejuk terasa bila di tekak.

Bukan satu.
Bukan dua.
Tapi tiga kon aiskrim saya makan dengan gembira. Adodoi!

Hasilnya, malam tu, saya terasa tekak sangat perit. Hidung mula rasa tak selesa! Badan sudah rasa seram sejuk macam tu. Alaaa...saya DEMAM SELSEMA.

Lebih spesifik IBU MENYUSU DEMAM SELSEMA. Tidak selesanya..

Sebenarnya, jika kita tiada alahan terhadap ubat, tiada salahnya untuk ambil ubat Panadol Soluable bagi ibu menyusu. Jangan bimbang. Selamat.

Cuma, saya lebih suka untuk berikhtiar dengan penawar lain dahulu.

Saya cuba ambil Vitamin C dan  pil bawang putih. Vitamin C dan pil bawang putih memang terkenal untuk menguatkan sistem keimunan badan kita kan?

Pilihan saya Sustained Release Vita-C Plus dan Garlic Complex dari Shaklee.

Vitamin C  Shaklee ni saya pilih sebab  dia bukan vitamin C biasa-biasa tau.
Vitamin C ni daripada ekstrak jagung. Jadi, kalau orang yang ada masalah perut sensitif, tidak jadi masalah lagi.

Selain itu, bila kita makan sebiji vitamin C Shaklee ni, dia ada sistem pelepasan berperingkat yang akan melepaskan 500 mg vitamin C dalam masa lima jam. Jadi, tidakla berlaku pembaziran jika semua zat dilepaskan serentak. Faham tak? hahaha. OK lah, bahasa mudahnya adalah, bila kita makan vitamin C ni bersamaan dengan kita makan sebiji setengah oren setiap jam selama lima jam! Bagus kan?

Garlic Complex pula adalah produk tradisional ya. Boleh sahaja kalau nak makan bawang putih segar. Cuma, saya tidak gagah untuk menelannya. Maafkan saya. Jadi, saya gantikan dengan menelan Garlic Complex.

Pil Garlic Complex ini yang bagusnya kerana formulasi tersendiri Shaklee, bau dan rasa bawang putih ni pun telah diminimumkan tanpa mengurangkan manfaat semula jadinya sendiri.

Selain itu, dalam sebiji Garlic Complex ni, kita juga dapat khasiat daun Rosemary sebagai antioksida yang baik.
Dua dalam Satu.
Dua bahan ini sahaja yang ada dalam Garlic Complex.
Ulas bawang putih dan daun Rosemary. Tulen.

Jadi, malam tu saya telan extra vitamin C dan extra pil bawang putih.
Maklumla, demam selsema.


Alhamdulillah.. esoknya saya bangun pagi, rasa lega.
Tiada lagi selsema.
Tiada lagi hidung yang tidak selesa.
Tiada lagi badan seram sejuk.
Serius.

Kalau ingin mencuba vitamin C dan bawang putih ni, boleh hubungi saya ya. Saya akan cuba beri service terbaik bersama hadiah istimewa hanya untuk pelanggan saya.

Jom ibu-ibu menyusu di kawasan Bandar Baru Bangi, Kajang dan Putrajaya, saya boleh hantar terus kepada anda. Cepat. Pantas. Terus di tangan anda.

Pengedar Shaklee Anda
Nor Ilani Md Noh
0196219659


Comments