Dua dalam Satu

Teks oleh: Anne Ilani



Pagi ni, lepas sesi Projek Juta-juta, (baca post sebelum ini) saya cakap dengan suami, 

'Harini hari kita dok umah ja bang kalau boleh...., kita rehat-rehat..kemas -kemas rumah..ready untuk esok hari Isnin, dah kerja, Rafy pun dah sekolah....'

Maka, terjadi la adengan mengemas-ngemas rumah di hari Ahad yang indah. 
Weekdays memang tak mengemas sangatla. 
Hari Sabtu, hari jalan-jalan keluar. Persetankan kemas rumah pada hari Sabtu. Hahahaha!! 👿

Dan paling saya suka buat bila mengemas ni adalah menyapu sambil kat kaki letak kain buruk yang telah dicelup dengan pengilat lantai. 

Sambil sapu, sambil kaki tonyoh-tonyoh lantai guna kain buruk yang dicelup dengan pengilat lantai tadi.
Dua dalam Satu. Pantas. Berkesan. Bersih.
Best-best. 
Ternampak kekilatan lantai itu.

Saya ni sebenarnya tak reti mengemop guna batang mop. 
Sokmo dalam kepala rasa tak bersih dan lambat.

Kalau sambil menyapu sambil tonyoh lantai guna kain buruk kat kaki, rasa macam produktif. Gitu.

Ibu saya dari dulu memang menyapu sambil kain buruk kat kaki. Jadi, ilmu kemas rumah tu menurun kat ai plak. Nanti ai wariskan kat Rafy, Rian dan Refa plak. Harta pun tak berapa banyak nak diwariskan. Dapat perturunkan azimat ilmu jurus menyapu menyental dgn kain buruk pun jadilaaa. 

Ok.
Pengilat lantai yang saya suka sangat memangla Basic H.
SUPER Cleaning, ok!

Dah macam-macam jenis saya guna sebelum ni. 

Ada yang wangi terlebih sampai dia jadi macam busuk plak sebab pekat sangat.

Ada yang bila kita letak terlebih, rasa bila pijak kat lantai, rasa melekit, rasa bersabun.

Ada yang macam best tapi kene sental beria-ria baru hilang kotornya.

Tapi Basic H ni memangla pilihan hatiku.

Dahla organik, daripada jagung dan kelapa. Takla tangan mengelupas lepas guna. 

Bebas toksin dan bahan kimia tapi efek mabeles.

Bau tak wangi sangat, bau soft-soft gitu.

Jimat pun jimat sebab saya titiskan 3 titis je dalam gayung pastu rendam kain buruk before sental lantai tadi.

Kita kan ibu-ibu yang sentiasa nak yang terbaik untuk keluarga kita. Sebab nak yang terbaik gakla, kiter berkorban, berjuang bagi susu ibu untuk anak kiter kan...?

Jadi, saya pun memilih untuk guna pencuci yang  terbaik di rumah saya. Organik gitu. Yeahhhh!!~~

Okla. Cakap banyak pun tak guna kalau belum menyapu & menyental lantai lagi. Sibukla menaip status ni dari tadi. Ok bai.


                                                 Ingin tahu tentang info Pati SUPER Pencuci ni?
                                                               
                                                            Tak tahu nak dapatkan dari mana?

 Boleh Call/Whatsapp/sms 
                                                 
019.621.9659 {anne ilani}
COD :
Bandar Baru Bangi
Kajang
Putrajaya



Comments