Berita Khas untuk Ibu BF : Pelepasan Cukai Menyusu Anak

Teks Oleh: Anne Ilani

MEDELA FREESTYLE breastpump : Gajet masa anak sulung, Rafy

MEDELA PISA breastpump: Gajet masa anak kedua, Rian


huishhhhhh...seronoknya dapat berita ni.... Harap-harap Bajet 2018 nanti diteruskan lagi....Dapatla I merasa pam susu baru sempena kelahiran baby gurl ibu, Refa...Ada orang akan mintak husben tersayamm belikan henbag baru, rantai baru sempena kelahiran anak baru...Tapi, i?? hihihi...Dedua anak mintak breast pump baru... Baru la ada semangat baru nak meneruskan perjuangan mengepam susu kan?? Tak gitu?? Tepuk dada Tanya selera....


Saya sudah ada MEDELA Freestyle. Ni masa bersalin anak sulung, Rafy..& masa anak kedua, Rian, request MEDELA PISA...

Dedua ni double pump....Tahu tak kenapa sebaiknya memilih double pump instead of single pump???


1- supaya bila kiter mengepam susu serentak dua breast, kita memberi idea kepada otak bahawa kiter mempunyai anak kembar....Otak ni akan tafsirkan suction serentak daripada dua pump tadi bahawa kiter ada anak kembar, jadi perlu hasilkan lebih banyak hormon prolaktin yang seterusnya akan meningkatkan lagiiiiiiiii penghasilan susu.

2- saya kan ibu yang bekerja...jadi, kalau kiter gunakan double pump..kan lebih cepat? Pam serentak dedua breast dalam satu masa yang sama iaitu 20 minit. Kan lebih menjimatkan masa berbanding...sebelah breast 20 minit pastu sebelah lagi 20 minit..total dah makan masa 40 minit....mana nak berkejaran masuk kelas lagi kalau 40 minit kan???

Untuk anak ketiga ni, ada teringat nak pam baru gak...hihihi..tapi takut bos besar marah.... ;p
Dalam hati teringin yang ni....

Ok ke Eve Love Diva?
Eve Love DIVA


atau Cimilre F1?

Okla, lupa tujuan asal nak share berita yang menggumbirakan tadi...ni beritanya....

Harian Metro,
Artikel ini disiarkan pada : Jumaat, 21 Oktober 2016 @ 8:57 PM


'PELEPASAN CUKAI MENYUSU ANAK'

Kuala Lumpur: Kerajaan akan memperkenalkan pelepasan cukai baharu sehingga RM1,000 bagi pembelian peralatan penyusuan ibu kepada pembayar cukai wanita yang mempunyai anak berumur sehingga dua tahun.
Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak ketika membentangkan Bajet 2017 berkata, pelepasan itu diberi setiap dua tahun sekali, mulai tahun taksiran 2017.
Pembelian peralatan penyusuan susu ibu itu boleh dibuat secara set lengkap atau berasingan merangkumi pam susu (manual atau elektrik), bekas penyejuk, bekas pengumpulan dan penyimpanan susu.
Beliau berkata langkah itu sebagai sokongan kepada wanita berkerjaya yang masih menyusukan anak dan galakan kepada mereka untuk kembali bekerja serta meneruskan penyusuan bayi.


Najib berkata selain itu, bagi meringankan beban ibu bapa yang bekerja, kerajaan memberikan pelepasan cukai sehingga RM1,000 kepada individu yang menghantar anak berumur enam tahun dan ke bawah ke taman asuhan dan prasekolah yang berdaftar.
“Pelepasan itu akan bermula pada tahun taksiran 2017 dan kerajaan menganggarkan 40,000 individu mendapat manfaat daripada pelepasan cukai ini," katanya.
Kerajaan juga turut menyediakan RM30 juta untuk wanita menjalani pemeriksaan mamogram dan suntikan imunisasi Human Papillomavirus (HPV) untuk mencegah kanser secara percuma.

Okla. Itu pilihan breast pump saya. Kalau tanya apa saya makan untuk memastikan susu saya sentiasa meriah dan dapat menyusu anak selama 2 tahun? Tentulah vitamin Shaklee menjadi pilihan saya. Bermula sejak dari anak sulung, Rafy, anak kedua, Rian hinggalah anak ketiga, Refa......



Ingin tahu tentang info penyusuan 
atau 
Berminat dengan Set MengandungShaklee?

 Boleh Call/Whatsapp/sms 
                                                 
019.621.9659 {anne ilani}
COD : Bandar Baru Bangi dan Kajang.


Comments