Pengalaman saya menyusukan anak pertama, Rafy dengan set menyusu Shaklee.

Teks Oleh: Anne Ilani

Okla...dari nama blog saya ni, Dari Jurnal Cikgu Menyusu, maka taula yang saya seorang guru kan? hihihi...Saya seorang guru yang mengajar Fizik, Biologi dan Sains di sebuah sekolah di Cheras. Itulah sekolah pertama saya posting dan sehingga kini iaitu setelah 10 tahun berlalu...saya masih di sekolah itu. Dah macam ahli keluarga pun cikgu-cikgu kat sekolah ni. Sayang derang sangat-sangat.

Selain dari itu, saya juga seorang isteri dan seorang ibu kepada dua orang hero, Rafy dan Rian…In sha Allah, Ogos nanti akan lahir seorang lagi cahaya mata...Doakan tau!!



Harini saya nak menulis tentang testimoni anak pertama saya dengan Shaklee. Anak pertama saya Rafy sekarang dah pun berumur 5 tahun. Saya berkenalan dengan set BF Shaklee ni produk mula-mula adalah ESP


Puncanya bila saya mengandung, berat badan saya naik mendadak sangat. Dengan family history, ibu saya yang meninggal dunia sebagai penghidap kencing manis yang cucuk insulin…Tentu sahaja saya berpotensi besar utk ada diabetis semasa pregnant. Mula2 saya ambik susu A#Mu#. Wallah~~~ berat naik dengan sangat gumbira. Krikkkk…krikkkkk….

Dan nurse klinik kesihatan nasihatkan saya supaya tukar  kepada susu lain. Dier cakap beberapa patient dier pun sama bila minum susu tuttttt(rujuk kat atas). berat badan naik banyakkkkkk sangat. Lagi-lagi la perisa coklat kan?

Saya pun buntu. Macamana ni?? Najihah Sudi (upline saya) bagi cadangan supaya saya tukar kpd ESP. 




Saya ni memangla tak leh nak telan susu lembu/susu fresh…jadi ESP adalah pilihan terbaik yang saya ada. Saya pun konsisten minum ESP setiap pagi sebelum gi sekolah (2 scoop) dan sebelum tidur (1 scoop). Amazingly, berat pastu naik ok… dan saya bebas kencing manis sepanjang mengandung. 

Oleh sebab ESP ni best maka lepas bersalin Rafy, saya teruskan dengan set menyusu Shaklee selepas bersalin Rafy…



Ni saya share gambar stok susu Rafy. Banyak tak?

hihihi…anak pertama ni ilmu BF agak kurang…asal susu banyak penuh freezer atas tu dah kira ok sangat rasa.



Rafy fully BF sampai umur 2 tahun 4 bulan…dan berhenti menyusu actually terpaksa berhenti menyusu sebab saya mengandung anak kedua…factor hormone dan susu saya drop. Takpelah…sebab rafy pun dah 2tahun lebih…

Nak tengok gambar Rafy?? Rafy ni membesar bak juara. Tangan, peha, kaki berketak-ketak.
Cukup zat agaknya. hihihi..

Rafy chilling in da pool. Gituu..
Ok, sekian sahaja testimoni anak pertama saya, Rafy. Maksudnya Shaklee nyer set penyusuan ni membantu saya sangat2. Kawan-kawan lain nak cuba? Atau nak tahu cara makan yang betul? Whatsapps saya naaaaa.........


Ingin tahu tentang set ini?
 Boleh Call/Whatsapp/sms 

019.621.9659 {anne ilani}
COD : Bandar Baru Bangi dan Kajang.

Comments