Nurse gomen garang2?? Mari baca pengalaman saya..

Teks: AnneIlani

Siapa cakap nurse gomen garang2, muka masam asam, sombong maembong??

Meh baca testimony saya plak…Actually, ni sambungan cerita saya gi Seminar Penyusuan Susu Ibu: Breastfeeding & Work: Let's Make It Work!! yang saya join pada 6 Ogos 2015 yang lalu di Pusat Laktasi Kebangsaan Hospital
Selayang.

‘Baik sangat2 staf & nurse kat Pusat Laktasi Hospital Selayang tadi.Sampai2 je saya tadi, dapat skip beratur utk registration. Sebab dukung bawak baby Rian.

Sarapan pagi, saya asalnya tunggu supaya jadi org last jadi tak perlu beratur. Rupa2nya ader seorang nurse tolong ambilkan sarapan utk saya.


Sarapan pagi yang diambilkan untuk saya. Tengkiu misi..
Pastu, sebab saya memangku Rian, seorang nurse ni tolong saya ambilkan baby cot hospital plak...terharu sangat supaya saya tak lenguh tangan memangku baby katanya.


Baby cot Rian. First class punya.
Bila makan lunch, saya malu kalau kuar lambat dan diambilkan makanan lagi, jadi saya pun keluar cepat2.. Dah ambil makanan, ada nurse lain datang dan bagitau nak tolong pegangkan baby & suh saya makan dulu..nurse yg lain plak amek Rian & suh saya g solat dulu & dier pegangkan rian...

Walaupun seminar ni dari kul 8 pagi- 5 ptg..tapi ader je nurse2 yg baik hati datang..tegur..& nak dukungkan rian...

Dah hujung program, nak amek gambar ramai-ramai, Saya bgn & berdiri utk amek tempat. Tiba-tiba matron cakap 'kiter bagi tempat spesel kat ibu & baby ni'..jadi, saya pun duduk amek gambar depan sekali..

Siapa cakap semua nurse gomen garang2???best sangat derang. thanx a lot!!!

Saya dan Rian duduk depan sekali. Hihi…seronok sangat dengan ilmu ini…sangat sangat!! Terima kasih pada semua doctor, matron, misi-misi yang baik hati…pengalaman yang priceless~~~


Gambar bersama Matron dan nurse-nurse yang baik hati semua.
Dah abis seminar, tadaaaaaaaa  dapatlah sijil yang di iktiraf oleh Kementerian Kesihatan Malaysia.


Sijil  penyertaan



Ingin tahu tentang tips penyusuan susu ibu?
 Boleh Call/Whatsapp/sms 
019.621.9659 {anne ilani}



Comments